'Alla är vi olika, tur är väl det' ?

Jag är inte lik dig och du är inte lik mig och tänk vad fruktansvärt ovärt om alla var på pricken identiska.
Men tänk vad lugnt det hade blivit.
Ingen klagar.
Alla tycker om samma saker.
Alla odlar samma sorts majs.
Alla kör samma sorts bil.
Alla ska se samma bio.
Kaos.
Ett lugnt tråkigt kaos.
Ingen hade kännt till ordet utveckling.

Nej, det är tur att vi är olika.
Tänk om vi bara kunde tycka om varandra, sluta klaga och fördärva.
Uppskatta olikheter.

När man möter människor på san så är det bara utseendet vi kan ta in.
Jag kommer på mig själv med att tänka ibland,
"Vad har den på sig?"
Innan kunde jag spinna vidare och spåra ur totalt i tankarna.
Lägga onödig energi på att älta andras yttre.
Nu brukar ja ge mig själv en örfil och tänka,
"Skitsamma vad den har på sig. Bara den trivs och tycker om det själv"
Sen lägger jag de dryga och onödigt dumma tankarna åt sidan, är glad för att jag tar på mig kläder jag känner mig bekväm i, skiter i sminket och njuter av vår fina natur och alla olikheter.



Kråkor

Gör en kråka här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kråka:

Trackback
RSS 2.0