ÄSTAD

Det tar tid vettni att få in alla bilder men här kommer en bildkavalkad från vår minisemester på Ästad gård bland annat.
Enjoy!


Livemusik från baksätet av mig och Totte.


Sjönevadsmarknad - Langos och tangos i gräset, fast minus tangos.


Langos mättade inte länge. Vid Byasjön slog vi oss ner, reste tältet och så tände vi en eld á la scout.
Utan tändvätska, med tändstål. Sen vart det körv mä brö!


Höghöjdsbanan på Ästad gård. 19 meter upp i luften.
Att hoppa 120 cm på marken är okey men 19 meter upp..
Pjuh, jag såg världens scenario framför mig, överkäken var krossad och det var blod överallt.
Det gjorde inte det bättre att jag hade mina gummistövlar på mig (jag hade glömt alla andra skor).
Ändå trotsade jag blodbadet och skuttade överlevande vidare till de nästa etapperna.
Gå på lina, gungor, vippbrädor och andra livsfarliga uppgifer, med pulsen på cirkus 380.
Med säkerhetslinor och krabbor, tack och lov.


Nejdå, jag var inte det minsta rädd, hur kan någon tro det?
Fysjutton.
I bakgrunden ser man linbanan vi tog ner.
GALET!


Sen blev det hem till vår enkla boning, tända elden grilla bananer med choklad i, spela lite ukulele och somna till syrsorna utanför tältduken.

På söndagen blev det en sväng ut på sjön för fiske. 1 ½ abborre blev det, den halva hoppade på Tottes krok, en bresladd liksom sen tvärstannade den i vattnet men Totte tycker att det räknas.

Slutet gott, allting gott!

Kråkor

Gör en kråka här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kråka:

Trackback
RSS 2.0