ULLENS PÅNYTTFÖDELSE

Jag har ägnat en ledig dag åt ullen.
Ullen, ullen, ullen.
Den tar min tid men det blir så bra så!
Fast jag har kramp i armar.
Och tummar.
Det är som att rulla små små köttbullar.

Det blev en tripp till skogen också.
Insamling av grenar.
Till min idé för de vita ullbollarna.
Och blåbärsris.
Bollarnas näste.
Sen behövde jag fler ekollon.
Men.
Alla ollonen har börjat spricka.
Tråkigt för mig.
Det är en begränsad upplaga av ekollon jag har till smycken.
Men.
De ekollon som fanns kvar har börjat slå rötter.
Nu ska jag odla ekar.
Tänk.
I framtiden kanske jag har en stor ek där jag kan hänga upp en gunga?


Emmas, eller Stibban som hon kallas, idé och projekt för mig.
Dessa blå bollbär kommer att säljas i hennes butik i Göteborg.
Blåbär i ull!
Ull från en krav-gård, handfärgat och handtovat.
Det kan jg garantera.
Kolla in Emmas butiksblogg Rosornas rum!


Min påbörjade mistel i vit ull och notblad.




Ekollon med svans.
Mitt blivande gungträd.

Kråkor
Postat av: sophie

jag avundas din kreativitet Vickan :) ta hand om den, du kommer komma långt!

kram

2011-11-23 @ 18:58:57
URL: http://newmonkey.blogg.se/
Postat av: Angie

Åh, den misteln hade jag gärna stått under :')

2011-11-23 @ 21:29:03

Gör en kråka här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kråka:

Trackback
RSS 2.0