HEMMA BÄST

Under-underbara Rhodos!
35 grader i skuggan varje dag - skönt att komma hem och känna sig brun, turkost hav - jag låg och guppade i vågorna mest hela tiden, massa fina stenar - jag älskar sten och all inclusive - magen var som en kanonkula hela dagen, varje dag. Drinkarna var gratis - ouzon bara rann och rann, personalen var urtrevliga - skrattade och skämtade konstant och hälsade alltid med ett kalimera när man öppnade dörren.
Men, det bästa ät nog ändå när man kommer hem.
Oj, vad vi uppskattar Sverige!
När vi gick ner för landning såg vi massa fin grön skog istället för sand, sten och taggiga buskar.
På toaletterna kunde man dumpa ner pappret i stolen istället för papperskorgen bredvid.
Vem som helst kan ju se vilka behov personen innan utfört.
Svensk mat, vi åkte direkt hem och rullade ihop lite köttbullar och potatismos.
Tzatsiki i all ära men den därnga vitlöken kan ta kål på magen.
Man känner sig inte mer svenskig än när man går ut på stan i andra länder.
Jag pallar inte med butiksbiträden som drar i en och förljer efter och tjatar.
Svenska affärer är bra, där får man gå runt själv och fiffilura.
Jag har också saknat min ukulele, mina stickor och garn, mina pysselsaker och vår fina söta katt.

Vad jag inte kan förstå med grekerna är varför de aldrig bygger färdigt något.
Det är så många byggnader som står som skelett.
Det är sopor lite överallt.
Är det så att de mer tar vara på sina relationer och familj än utsidan av allt?



Meeen, semestern var toppen, Grekland är alltid så fint och härligt men hemma är allt väldigt bra dä mä!


Jacob & Samuel plaskar i medelhavski

Kråkor

Gör en kråka här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kråka:

Trackback
RSS 2.0