PYSSEL I JUL

Jag, precis som de flesta andra, är fullbokad.
Ska jag inte sova så ska jag äta julbord, baka, införskaffa klappar eller jobba.
Det borde vara förbjudet med jobb i december.
Fullt upp med annat.
Så, pysselrummet står i denna månad i kaos.
Eller i ide.
Vissa dagar som idag så har jag fått klart en eller två små julpyssel.
Men det är kaos i mitt huvud.
Jag måste fixa julskinkan.
Fast det finns ju bara ett måste och det är att dö.
Allt annat är prioriteringar.
Så, jag måste prioritera skinkan, klapparna, städet och allt annat stök.
Ibland vill jag ändra prioriteringarna men jag är en traditionsmänniska.
Inte religiös men traditionsenlig.
Typ.
Jag förnyar gärna men inte allt.

Så, till Fabrikens Julklappstema blev det knapert med bilder.
Ändock pyssel.
Även om det mesta pyssel håller sig utanför pysselrummet.


Slaktade en tysk notbok.
Finare och mer lättförståeligt för mig.


Äntligen får jag nytta av all drivved jag burit hem.
Här med loppisfynd,
papperskulan,
nothjärtan.




En papperskula.
Inspirerad av Lis!


Favoritjulkulorna är upphängda i fönstren.
Tillsammans med stjärnor och annat rött.
Rött, rött rött.


Virkar en bärmössa.
Denna blir ett blåbär till V.
Hans sambo J ska få ett hallon.
Jag och Jacob får björnbär och hjortron, tror jag.
Vi blir Halmstads bärgäng!


Broderar på gamla handdukar.



Nu ska jag städa iordning lite.
Spisa lite.
Skriva affärsplan, mycket!
Sen ikväll blire belöning på Harrys.
Jobbarkompisar och vingar med aioli.
Jag måste tipsa om dagens musik med.
Maria Mena
Jag vill dansa med en sjal runt mig och bara andas.
Fina, fina.

Kråkor

Gör en kråka här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kråka:

Trackback
RSS 2.0