THAILAND!

Längtan!
Jag och min vän A har bokat en resa till Thailand i januari.
Om en och en halv månad.
Det är snart snart snart!
Som jag längtar.
Och stressar.
Jag behöver spara vartendaste korvöre.
Jag har liksom inte sparat något till detta.
Ändock, längtan!
Jag känner några thailändare och en av dem ska gifta sig med sin svenska man.
Vi ska alltså på ett riktigt thaibröllop!
Vad ska man ha på sig?
Hur beter man sig?
Ceremoni?
Jag har fått höra att ett vanligt bröllop där pågår i sex timmar.
Brudparet ska också sitta på golvet under tiden men eftersom det är västerlänningar med så får de sitta på stolar.
Spännande!
Dessutom är det två dagar före bröllopet en begravningsfest.
Brudens pappa gick bort för  fem år sedan och då är det tradition att ha en stor fest.
Två högtider som jag förmodligen inte kommer att få uppleva igen.
Jag myser i tanken..

Jag myser mindre när jag vet att jag ska vaccinera mig nästa vecka.
Dyrt och obehagligt.
Men vad gör man inte för fina minnen, en stor sol och palmer?


En snorkeltur i Grekland kommer inte vara något mot Koh Changs..

Kråkor

Gör en kråka här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kråka:

Trackback
RSS 2.0