Loppis

Igår när Jacob sov, det blev en del whiskey för honom kvällen innan, så stack jag iväg till Halmias loppis och Emmaus.
När jag går omkring och tittar så plockar jag aaalltid på mig massor av pryttlar. Precis innan jag ska betala så tänker jag ungefär:
"Varför jag ska ha ett hundkoppel? Jag har ingen hund.."
Och så lägger jag tillbaka nästan allt innehåll från korgen.
Jag är hopplös.
Nåväl, igår släpade jag med mig två saker hem i vart fall. Eller tre förresten.
En röd metallkorg, en träask och en virknål.
Jag försökte mig på några stilleben bland slyttlådor och annat mög.


Detta blev ett rörigt stilleben, inte alls nöjd.
Dessutom var det en liten Sif som tyckte att de blå gelékulorna var roliga.
Ugglan fick också vara med i korgen.
Visst ser träladan lite ut som en skattkista?



En gelékulas öde.
Sif tuggar, slåss och demolerar de små kulorna.
Måste jag säga att det ligger små, små gelébitar överallt i lägeneheten?



Metalltrådkorgen köpte jag på Halmias loppmarknad.
Tröjjan hittade jag på Emmaus för nåon vecka sen och trots att det inte är min stil alls så kunde jag inte låta den ligga kvar.
Den är så tuff!


Trälåda och skattkista.


Kråkor

Gör en kråka här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kråka:

Trackback
RSS 2.0