GAMMALT DUMPSTERFYND

Blodad tand.
Sopad tand.
Sen jag började jobba där jag jobbar nu,
3 år sedan,
så har vi alltid letat i soptunnorna.
Jag har bara inte insett att det finns ett namn på det.
Dumpsterdiving.
Containerdykning.
De som håller på med det mest hela tiden kallar sig för friganer.
Jag skulle nog kalla mig själv,
halvfrigan.
Jacob är inte riktigt med på att äta slängd mat.
Det är väl tanken på en 'smutsig' container som stoppar honom.
Och många andra.
Jag tar inte med mig smutsig mat hem.
Inte gärna kött heller.
Falurkorvsfyndet i förrgår var nog min maxgräns.
Men blodad tand får jag.
Fruktansvärt mycket gratis!

Här är ett gammalt fynd från jobbcontainern.
Blommor är ett ständigt fynd där.
Här är en del av en hel låda med superfina hyacinter!
1 låda är ungefär 50 stycken.
1 hyacint är ungefär lika med 10:-
500:-
Katching!
Fina, hållbara och doftande!


Kråkor
Postat av: Stibban

Det där är nog fruktansvärt kul men inte riktigt helt lagligt^^ Be careful!

2011-11-04 @ 16:44:00
Postat av: frida

Heja heja! bra skit, har läst en del om begreppet men aldrig gjort det själv. När jag jobbade på cafe´för hundra år sedan samlade vi allt dagsgammalt i säckar och gav till härbärgen i smyg för vi fick inte egentligen. Helt sjukt ju. Hur smakade korven? Kram påre från Frida

2011-11-04 @ 19:40:53
URL: http://fabkeramik.blogspot.com/
Postat av: Maria- JAG BLOMMAR

Ja, blommor är väl bra om man kan ta hand om. Det borde vara lagligt. Det slängs för mycket som kan användas nuförtiden.

2011-11-06 @ 21:32:14
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Gör en kråka här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kråka:

Trackback
RSS 2.0