SUPERFYND!

Jag har fått ett uppdrag av min vän Emma.
Jag ska tova lite,
sedan säljer hon det.
Emma äger(!) en blomsterbutik i Göteborg som heter Rosornas rum.
För att göra det hon ville ha krävdes det att jag hittade blå textilfärg för ull.
Det kändes lätt.
Det var inte lätt.
Jag har ringt varenda färgaffär i stan.
Alla har textilfärg men bara svart, rött eller grönt.
Panduro hade ingen.
Inte Åhléns.
I n g e n .
Jag tänkte att den här dagen börjar ju bra.
Besviken gick jag mot bilen.
Myrornas låg på vägen och jag gick in för att tröstshoppa.
Längst in,
på en vit plåthylla,
bredvid konsoller och gamla beslag ligger..

..Nitors Allfärg.
Blå för ylle!

Ja, jag säger då det.
Var det meningen eller var det meningen?
Nu ska här tovas!





Kråkor
Postat av: Anonym

Haha Underbart! Visst är det en charmig idé?!

2011-11-15 @ 21:53:47
Postat av: Stibban

Det var min kommentar, om det inte framgick^^ och tack för länken :)

2011-11-15 @ 21:55:09
URL: http://rosornasrum.blogg.se/

Gör en kråka här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kråka:

Trackback
RSS 2.0