Världsrekord i ukulelespelning

Nästa helg drar jag till Helsingborg för att vara med i ett världsrekordförsök!
Så tufft!
Det blir minst 900 personen som samlas och spelar 'Leende guldbruna ögon' tillsammans på ukulele.
Kontrollanter kommer kolla att man kan sin sak.
Alla fyra strängar ska vara stämda.
Texten ska finslipas in i minsta vokal.

Ojojoj, vad där ska spelas!
Jag längtar!

Kom och häng med vettja?
2-300:- för ukulelen och 50:- för världsrekordförsöket.
Alla får diplom! (höhö)



Min fina, gröna, sköna ukulele!



Jag rekomenderar ändå att köpa en.
Gört!
Den är lätt att dra med sig och lätt att lära sig spela på.
Dessutom brukar alla bara bli glada över att se den så man behöver inte spela som proffsen!
De flestas kommentarer brukar vara:
"Oj, jag trodde inte det kunde låta så bra från den där!?"
Fördomar.
Storleken har ingen betydelse...


Kråkor
Postat av: Elin

tjo. vart har du köpt din ukulele??

2012-01-28 @ 22:11:02

Gör en kråka här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kråka:

Trackback
RSS 2.0