GRAVPLUNDRING

Jag följde med Jacob & Leo till Returbilen i Falkenberg.
Det var en lite molnig dag men solen tryckte sig igenom såpass mycket att jag kunde använda mina solglasögon.
Jag tänkte för mig själv att det kan alltid vara kul att leta igenom gamla bilar efter personligare småprylar som glömts kvar. Det finns säkert något roligt man kan ta med sig hem.
Jag hittade glödlampor, pengar, medlemskort på diverse klubbar, tyger, smånotiser och annat skrammel.
Mest kikar jag runt för att jag tycker att det är lite läskigt.
Det kan vara andras dödsfällor jag går och letar i, andras gravar.
Jag är plundraren.
Likmasken.

Pass opp!
En trisslott!
Vinst!
Jag läser; Vinsten skall hämtas ut hos ombud senast den 31 december 2005.
Rackarns, tur att vinsten inte var på mer än fem kronor.

Jag sniker vidare, grottar mig i andras bilar och tänker att den som hittar vår bil om vi krockar får ett jäkla shå att tömma den på skit.
Vi är som skator, samlar på allt.
Bil för bil.
Volvo, Seat, Peugeot, någon annan mattsvart gammal fin glidarbil.
Det finns allt på en bilskrot.
Så kommer jag till en svart BMW, nummerplåten är borta, sätena är plockade.
Det mesta är faktiskt norpat från bilen.
Men vad är det mina ögon skådar?
Ett par solbrillor?
Här, här ska ni få höra.
Ni kommer inte tro mig.
De som plockat bilen på alla bilsaker har inte haft någon som helst koll på solglasögon.
Framför mig på golvet ligger ett par äkta Rayban Wayfarers!
Det enda som fattades var en skruv i bågen.
Jag var i extas!
VÄRLDENS FYND!
Helt galet.

Idag gick jag till Synsam, de skruvade i en skruv och vips så är jag ägare till ett par gamla goa Raybans.

Hittade en lapp med uppgifter, jag tror det var ägaren, så,
Tack Dolores från Kalix.
Jag tänker på dig när jag glider runt i mina nya brillor.


LYCKA!

Kråkor

Gör en kråka här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kråka:

Trackback
RSS 2.0