A BLOG WITH SUBSTANCE -

Jag har fått en award av 24seven by [bo:bakk]!
A blog with substance.



Superglad blir jag.
Tänk att det finns någon ute i landet som vill veta vem lilla jag är.

Awarden betyder att jag ska skriva 8 slumpmässiga saker om migsjälv.
Hmm.
Vad finns att förtälla?
Jag berjar helt enkelt med;

Vart kommer jag ifrån och hur hamnade jag i Halmstad?


Viktoria.
Född i Ulricehamn, i det sydsvenska höglandet.
Uppvuxen på en fårgård med föräldrar och lillebror.
På sommaren badade vi i kräftdammen, fiskade gädda i sjön eller byggde kojor i de gamla träden bakom huset.
På vintern körde vi pulka efter fyrhjuling, byggde snökojor eller bråkade.
Ibland jagade min lillebror mig med en kniv.
Ibland bet jag lillebror i armen.
Vi hade ett grannhus där det bodde andra barn.
Jenny var min idol, hon klarade allt.
Markus målade så häftiga riddarborgar.
Mikael och jag spelade alltid monopol efter de timlånga baden i dammen.
Och Daniel, han var som en låtsasstorebror.

När jag hade gått ur högstadiet var jag trött på Ulricehamn.
Alla visste allt om alla.
Jag kände mig lite för bra för att stanna kvar.
Jag sa att jag ville börja på Munkagård i Tvååker för att de hade en så bra skola.
Egentligen ville jag bara hemifrån.
Jag flyttade till elevhemmen på skolan utanför Varberg.
Första veckan grät jag hela nätterna.
Jag längtade efter familjen och tryggheten.
Sedan skrattade jag dessto mer.
Jag gick floristlinjen i tre år.
Vänner, ovänner, tårar och skratt.
Tillslut kom studenten och jag for hem igen över sommaren.
Jobbade på ett äldreboende.
Solen gick i moln och hösten kom.
Bodde hos min dåvarande pojkvän och hans familj utanför Halmstad.
Jag fick ett vikariat på hemtjänsten Tylösand.
Jag hade då aldrig varit i Halmstad innan.
Och vekligen inte Tylösand.
Där höll väl bara Gessle till?

Efter någon vecka tog det slut med pojkvännen men vikariatet fortsatte.
Jag tänkte att så länge jag har jobb så stannar jag.
Jag fick bo i bilen.
Alla kläder var fuktiga och det var kalla oktobernätter.
Några nättor sov jag hos en gammal kompis.
Sen lärde jag känna Martina som kom att bli min extramamma.
Hos henne, sambon och barn fick jag bo på soffan.
I en vecka.
Sedan ringde min barndomsgranne Markus och frågade om jag var intresserad av en källarlägenhet.
15 december flyttade jag in.
På riktigt flyttat hemifrån.
På juldagen, 25 december 2008, träffar jag Jacob.
Sedan dess har vi hunnit flytta två gånger.
Skaffat en katt,
två katter,
tre kattungar,
sålt fyra katter,
förlovat oss
och köpt alldeles för många bilar.
Dessutom fick jag fast jobb för några veckor sedan.

Så, jag saknar de väschötska skogarna och min familj såklart.
Jag saknar fåren,
dammarna,
sjön.

Nu letar jag och Jacob efter ett hus lite utanför staden.
Vi längtar efter garage,
hönor,
trädgård.
Lite mer frihet.


Jag på spexdag i 9an.
Jag var grym!


Mina gamla, för tjocka, sötsnosiga, skrutt-Smula som avlivades för en månad sedan.
Hon bodde hos pappa och bror då hon var van att kunna springa fritt och hon avskydde andra djur.
För den som undrar, nej det fanns ingen glass kvar.
Särskilt inte choklad.
Bara gott Smulangodis.


Jag och Jacob på en bergstopp på Korfu.



Kråkor
Postat av: Angie

Åh, rysningar! Minnen, vackert!

2011-11-16 @ 16:53:18
URL: http://willeovi.blogg.se/

Gör en kråka här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kråka:

Trackback
RSS 2.0