TIBETANSK SVAMP

Silje delade sin Tibetanska svamp med mig.
Kefir som den också heter.
Det är en svamp som sägs vara helande.
Bland annat:
- Lindrar mage, magsår
- reglerar blodtryck
- botar inflammationer
- bekämpar trötthet
- innehåller dagsbehovet av vitaminer
- läker bukspottkörtel, lever och mjälte

Det ska även sakta ner åldrandet.
Kanske en 50-årspresent till lilla mor?
(Moahaha.. mamma, jag vet att du läser detta.)

Man lägger svampen i en burk.
Häller på ekologisk standardmjölk.
Låter svampen stå i rumstemperatur i ett dygn.
Sedan hällar man av mjölken som har blivit som filmjölk.
sköljer svampen och häller på ny mjölk.
Samma procedur varje dag.
Kefiren dricker man innan man går och lägger sig.

Jag började igår.
Upp till bevis lilla Kefir!


Kråkor
Postat av: Helena på 24seven by [bo:bakk]

Hej där. Jag tycker du verkar så himla cool. Såna personer blir jag extra nyfikna på att veta mer om. Därför skickar jag vidare till dig en blog award jag fick för ett tag sen. Blog with a substance heter den och det tycker jag din blogg har. Så här får du lilla utmärkelsen av mig och sen väljer du själv vad du vill göra med den. Inget tvång. Ha en fin helg.



http://24sevenbyboback.blogspot.com/2011/11/8-saker-om-mig-sjalv-del-8.html

2011-11-11 @ 22:31:40
URL: http://24sevenbyboback.blogspot.com/
Postat av: eddy

tusen tack för gratulationerna. jag har fått ett nytt jobb, ett jobb jag verkligen verkligen vill ha och som är inom de område jag studerat till så det känns helt fantastiskt=) kram på dig

2011-11-12 @ 12:56:21
URL: http://blogg.passagen.se/eddysblogg
Postat av: mor

hmmm vet inte hur jag ska tolka inlägget! tycker du att jag börjar bli gammal eller vill du ha kvar mig längre.......;)

2011-11-12 @ 18:31:35
Postat av: Hej hej

Hur gick det? Går det att få låna lite? :)

2013-09-03 @ 20:31:50

Gör en kråka här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kråka:

Trackback
RSS 2.0